درخت کاری یکی از اصول اولیه شهر سازی
گل اقا در هشترود
یک زبان دارم دو تا دندان لق میزنم تا می توانم حرف حق
درباره وبلاگ


بصیرت قطب نمای حرکت صحیح است مقام عظمای ولایت رهبری عید سعید باستانی را محضر ولی نعمتان عزیز خودمان تبریک می گوئیم و اما بازهم شخصیتهای زشت و بد و خوب این هفته شخصیت زشت : به مناسبت نوروز شخصیت زشت نداریم شخصیت بد هفته : و همچنین شخصیت بد هم نداریم شخصیت خوب : شما مردم بزرگ و آگاه و فهیم هشترود و چاراویماق دوستان عزیز در لوکس بلاگ دو امکان جدید برای شما فراهم است الف )می توانید در جعبه باکس بصورت انلاین و دسته جمعی باهم بحث و مناظره نمائید اما خواهش می کنیم و استدعا داریم برای حفظ شئو نات اخلاقی و اسلامی و همچنین نشان دادن فرهنگ و شعور بالای مردم هشترود از نوشتن برخی کلمات و متون توهین امیز خودداری نمائید ب) شما می توانید از قسمت ورود اعضا ثبت نام نمائید و پس از ثبت نام مطالب خود را در بخش ارسال مطلب جدید برای ما بنویسید ما مطالب و نامه های شما را خواند ه و چنانچه با قوانین نظام مغایرتی نداشته باشد با نام خودتان انتشار میدهیم در نهایت خواهشمندیم و بازهم خواهشمندیم با رعایت اخلاق و ادب اسلامی و نشان دادن فرهنگ بالای شهر و منطقه امان به باز سازی و توسعه منطقه محروممان یاور و کمک باشیم اتحادمان را حفظ کنیم که ثابت کردیم با اتحاد هر کاری می توانیم بکنیم .
نويسندگان
جمعه 18 فروردين 1390برچسب:, :: 18:9 :: نويسنده : گل اقا

سالها قبل وقتی با بی بی گل بانو ازدواج کردیم و اوردمش به خانه جدیدم به رسم سالروز اولین تولدش بعد ازدواج در حیاط بزرگ خانه امان یک نهال درخت افرا کاشتیم و اسمش را هم اون موقع جوان و احساسات عاشقانه داشتیم هم من هم بی بی گل بانو بله در طراوت جوانی اسمش را گذاشتیم خانم بهار اخه اسم اصلی بی بی گل بانو بهاره بله و سالها ان درخت  با ما رشد کرد و بزرگتر شده و برگهای سبزش سایه حیاط خلوت ما و حتی همسایه بغلی مان بود نمیدانم کدام شیر پاک خورده ای به بی بی گل بانو مثلا هرس یاد داده بود هرسال در تابستان سرکار علیه یک ساطور اشپزخانه که بی شباهت به تبر نیست برمیداشت و تمام شاخ وبرگهای جوان و سبز خانم بهارمون را به اسم هرس و اصلاح قطع میکرد 

امسال هم بر اساس همان سنت قدیمیون کمی وسایل و تنقلات برای خودم و بی بی گل بانو و کمی کودبرای خانم بهار تهیه کردم که مثلا سالگرد بگیریم وارد خانه که شدم دیدم بانو باز هم همان تبر معروف " ساطور اشپزخانه اش " دستشه و میخواهد دوباره قطع کند شاخه های سبز و بهاری خانم بهارمون را که یواش یواش در استانه باز کردن چتر زیبا و سبزش برای سایه افکنی بود دیگر خونم بجوش امد بطرفش رفتم و با زور و زحمت اخه بی بی گل بانو تکواندو کاره ساطوره را از دستش گرفتم و داد زدم چی میکنی بانو " شما بخوانید خواهش کردم چون بنده کمی زن ذلیلم " گفت دارم هرسش می کنم گفتم بانوی عزیزم این درخت ها را هرچقدر بیشتر هرس کنی بیشتر به شاخ و برگش افزوده میشه هرس راهی داره زوری که نیست گفت پس باید از ریشه درش بیارم گفتم اخه این درخت که سایه حیاط خلوت ماست یادگار جوانی ماست و حتی گاهی برای رختهای شسته ات اویز شده و هر سال با گلهای زیبایش شاد شده ایم چرا باید قطع شود گفت خوب تا امروز خوشم میامد از امروز خوشم نمی یاد باید قطعش کنی گفتم بانو همه دارند نهال میکارند حتی دیدی که رهبر عزیزمون هم درختکاری را عزیز داشتند و خودشون شخصا درختکاری فرمودند که طبیعتمون سر سبز بشه و سایه و طراوت سبزی همه جا را بگیرد تو حالا میخواهی درخت سر سبز به این بزرگی و محکی را قطع کنی نمی گی مردم و همسایه ها به این کارت میخندند

بی بی گل بانو که گویا عنادش گل کرده بود ساطور را از دستم قاپید و با چند ضربه کاری دوباره تعدادی شاخه های زیبا و سبز درخت را بقول خودش هرس کرد و گفت دیدی حق با منه دیگه خیلی بزرگ شده و جای منو تو حیاط میگیره با کمی هرس درست میشه و با اقتدار رفت تو خونه

من مانده بودم و بهار بانو که در استانه سر سبزی طبیعت باید شاهد قطع شاخه های نو و سبزش می بودم و اگر طرف بی بی گل بانو نبود حتما طلاقش میدادم

بهر حال امیدوارم که با تاسی از ولایت معظم رهبری در استانه این بهار نو شهرداری و ما مردم با کاشت درختهای سبز و زیبا بر طراوت و سر سبزی شهر و جامعه مان بیافزائیم که چاره طراوت و پاکی و شادابی جامعه و مردم در سر سبز بودن محیط اطرافمان است   



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل اقا در هشترود و آدرس 8roody.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.